Isnin, 5 Mac 2012

cantiknya wanita ..


Assalamualaikum n hai .. ^^



entah mengapa dan kenapa hati ini membisikkan sesuatu .. hati ini seolah - olah ingin mencurahkan suatu rasa yang kian membebani hati .. lalu pada siapa harus hati ini meluahkan agar tiada resah dan derita .. ? mungkinkah pada bintang dan bulan yang sudi menjadi pendengar setia luahan hati yang lara .. ? namun hati ini ingin mencurahkan segalanya disini pada saat ini .. 

bisikan - bisikan kian membelenggu hati yang lemah ini .. hati ini berbisik " kaum wanita yang amat terkenal dengan kecantikan yang sememangnya tak dapat dinafikan oleh kaum pemuda .. " , tapi .. mengapa kaum wanita mudah untuk memperlihatkan keindahan dirinya pada kaum pemuda  ..?

MENGAPA ?

MENGAPA .. ?

Persoalan ini kerap menghantui fikiran dan hati ini ..

kecantikan wanita terlalu berharga sehingga tiada satu pun yang mampu menandingi ciptaan ilahi yang Maha Kuasa lagi Maha Indah ..

Selimutilah kecantikanmu dengan pakaian yang labuh sehingga para mujahid tidak mudah meletakkan harga kecantikanmu sewenang - wenangnya ..

Hiasilah dirimu dengan budi pekerti yang baik , tutur kata yang indah dan bermakna dan sentiasa maniskan wajahmu dengan senyuman ..

Nescaya , dirimu adalah wanita yang paling cantik dan indah dimata para mujahid dan terutamanya pada pandangan ilahi ..

Tidakkah dirimu ingin menjadi seperti ainul mardhiah yang menjadi dambaan para mujahid yang beriman lagi bertakwa .. ?

Ingatlah , bidadari yang menghiasi dunia lebih baik berbanding bidadari syurga selagi mana dirimu sentiasa memperbaiki amal dan mempertingkatkan kecintaan yang mendalam terhadapNYA ..





jangan lupa tinggalkan komen dax comel tau..(^_~)v

0 dax comel conteng2:

Catat Ulasan