Selasa, 14 Februari 2012

ada apa dengan CINTA ??


Assalamualaikum n hai...

dah lama saya tak coret entri kat blog ni..rindu sangat2 kat blog ni dan korang gak..kali ni saya nak coret entri tentang 'cinta'...

" ada apa dengan CINTA?? "

persoalan ni seringkali bermain di fikiran saya hingga mengganggu lena saya..

saya tertanya-tanya apa yang hebatnya dengan CINTA sehingga terkadang seseorang sanggup berkorban apa sahaja demi kekasih hatinya..,meskipun mereka menyedari bahwa hati mereka hanya dipermainkan dan diperbodohkan oleh kekasih hatinya??

akhirnya mereka akan ditinggalkan begitu saja setelah berkorban segalanya demi kekasih hatinya..membuatkan hati hancur berkecai seolah-olah hidup ini sudah berakhir..cinta seperti ini saya gelar sebagai '' cinta syok sendiri ''.

oleh itu,saya nak kongsikan tentang tanda-tanda seseorang yang mengalami ''cinta syok sendiri''.Antaranya ialah :


terlalu mengongkong pasangannya sehingga menyebabkan pergaduhan




terlalu mengambil berat tentang hal pasangannya termasuklah hal yang remeh-temeh



terlalu mudah cemburu apabila berkaitan hal pasangannya



terlalu sayang sangat kat pasangannya




mudah menangis apabila disakiti oleh pasangannya




sanggup disakiti berkali-kali asalkan tidak ditinggalkan oleh pasangannya




tidak sanggup melepaskan pasangannya meskipun pasangannya menduakannya




tidak akan tenang selagi pasangannya belum menjadi miliknya yang sah




tidak dapat terima hakikat apabila ditinggalkan oleh pasangannya



kalau ada yang tak betul,sila komen ya..Sekian..


jangan lupa tinggalkan komen dax comel tau..(^_~)v

0 dax comel conteng2:

Catat Ulasan